HELLO NEWS

Αναψυκτικά και παιδιά: Πώς επηρεάζουν την υγεία τους

Πόσο ανθυγιεινή συνήθεια είναι η συχνή κατανάλωση αναψυκτικών από τα παιδιά;

Αναψυκτικά και παιδιά: Πώς επηρεάζουν την υγεία τους

Τα παιδιά αγαπούν τα αναψυκτικά και ειδικά το καλοκαίρι τα επιλέγουν για να δροσιστούν.

Ωστόσο, πληθαίνουν οι φωνές των ειδικών που συστήνουν τα αποφεύγεται η κατανάλωση,όχι μόνο αναψυκτικών αλλά και έτοιμων χυμών ειδικά από τα παιδιά, γιατί διαθέτουν πολύ ζάχαρη.

Η ενθάρρυνση των παιδιών να τρώνε ολόκληρα τα φρούτα ή τα λαχανικά και να πίνουν άφθονο νερό βρύσης ή γάλα και όχι χυμό, είναι ο καλύτερος τρόπος για να καθιερωθούν καλές διατροφικές συνήθειες από πολύ μικρή ηλικία.

Περιορίστε τα αναψυκτικά με γλυκαντικά

Ορισμένα αναψυκτικά περιέχουν τεχνητά γλυκαντικά αντί για προσθήκη ζάχαρης. Και μπορεί να μη συμβάλλουν άμεσα στην αύξηση του βάρους δεν έχουν όμως κάποια θρεπτική αξία.

Όμως και τα αναψυκτικά διαίτης δεν είναι και τόσο αθώα.Σχετική μελέτη έδειξε ότι οι άνθρωποι που πίνουν αναψυκτικά διαίτης έχουν 41% περισσότερες πιθανότητες να είναι υπέρβαροι ή παχύσαρκοι για κάθε κουτί αναψυκτικού που πίνουν καθημερινά. Οι γλυκές γεύσεις στέλνουν σήματα στα κύτταρα του σώματος για αποθήκευση λίπους και υδατανθράκων, ενώ προωθούν την απελευθέρωση ινσουλίνης, εμποδίζοντας την ικανότητα του σώματος να καίει λίπος. Καμία μελέτη δεν έχει αποδείξει ότι η κατανάλωση αναψυκτικών διαίτης θα σας βοηθήσει να χάσετε βάρος.

Επίσης τα ανθρακούχα αναψυκτικά μπορεί να συμβάλουν στη διάβρωση και τη φθορά των δοντιών. Για καλή στοματική υγεία ενθαρρύνετε τα παιδιά να πίνουν απλό νερό βρύσης όσο πιο συχνά γίνεται, ειδικά το καλοκαίρι.

anapsuktika

Προβλήματα που προκαλούν τα αναψυκτικά

Η συχνή κατανάλωση αναψυκτικών και έτοιμων χυμών μπορούν να προκαλέσουν μια σειρά προβλημάτων, όπως:

  • υπερβολική αύξηση βάρους
  • διάβρωση και φθορά των δοντιών
  • επιλεκτική διατροφή
  • αλλαγή στις συνήθειες του εντέρου

Φρέσκα φρούτα

Τα παιδιά χρειάζονται μόνο μισό πορτοκάλι ή 1/3 καπάκι φράουλας για να πάρουν την καθημερινή βιταμίνη C, αλλά χρειάζονται τρία έως τέσσερα πορτοκάλια για να φτιάξουν ένα μικρό ποτήρι χυμό.  Ενθαρρύνετε τα παιδιά να τρώνε φρέσκα φρούτα και λαχανικά αντί να πίνουν χυμό. Με αυτό τον τρόπο θα αυξήσουν τις φυτικές ίνες στη διατροφή τους, θα αντιμετωπίσουν τυχόν προβλήματα δυσκοιλιότητας και θα μάθουν να τρέφονται σωστά.

Πηγή: betterhealth.vic.gov.au