News

Η Κέλλυ Ιωάννου μιλά για τον κίνδυνο skimming των τραπεζικών μας καρτών και τη διαρροή προσωπικών μας δεδομένων στο Facebook

Η ζωή μας κινείται πλέον σε ψηφιακούς ρυθμούς και αυτό, πέρα από τις σημαντικές ευκολίες, αναπόφευκτα έχει προκαλέσει και το ενδιαφέρον επιτήδειων που αναζητούν τρόπους να μας παγιδεύσουν, είτε αποσπώντας μας χρηματικά πόσα μέσω των τραπεζικών μας συναλλαγών είτε χρησιμοποιώντας τα δεδομένα μας που έπεσαν στα χέρια τους μέσω της πρόσφατης διαρροής του Facebook.

Διευθύντρια του Διεθνούς Ινστιτούτου Κυβερνοασφάλειας κ. Κέλλυ Ιωάννου βρέθηκε νωρίτερα σήμερα στην εκπομπή της ΕΡΤ “Συνδέσεις” για να ενημερώσει τους πολίτες για τους παραπάνω κινδύνους και να τους συμβουλεύσει προκειμένου να λάβουν τα μέτρα τους.

Πώς γίνεται το skimming στο ΑΤΜ των τραπεζών για απόσπαση χρημάτων

Όπως η κ. Ιωάννου λέει, μέχρι πρότινος δεν είχαμε άνοδο κρουσμάτων skimming στη χώρα μας αλλά όπως φαίνεται ξεκινά μία τέτοια “μόδα”, οπότε καλό είναι οι πολίτες κάθε φορά που πηγαίνουν στο ΑΤΜ για να ανάληψη χρημάτων να γνωρίζουν, ότι η απάτη αυτή χωρίζεται σε 3 κατηγορίες:

Μηχάνημα skimmer: Όταν πάμε στις συσκευές των ATM μπορεί να έχει τοποθετηθεί ένα μικρό μηχάνημα (skimmer) το οποίο καταγράφει τις πληροφορίες της πιστωτικής μας κάρτας, τον αριθμό και το PIN. Αυτό λειτουργεί σαν καρμπόν που κρατά όλα τα στοιχεία της κάρτας μας, ώστε ο επιτήδειος να μπορεί έπειτα να τα χρησιμοποιήσει για να αποσπάσει χρήματα.

Cash-trapping: Πηγαίνει ο πολίτης στο ATM περιμένει την ανάληψη των χρημάτων και αυτά δεν βγαίνουν ποτέ. Αυτό συμβαίνει γιατί έχει τοποθετηθεί μια αυτοκόλλητη ταινία διπλής όψης, ούτως ώστε τα μετρητά να παγιδεύονται και να αποσπώνται αργότερα από τον επιτήδειο.

Παγίδευση κάρτας ATM: Στην περίπτωση αυτή η κάρτα ΑΤΜ που έχουμε βάλει δεν βγαίνει από το μηχάνημα. Τότε εμφανίζεται κάποιος δίπλα μας που θέλει να μας βοηθήσει, μας ζητάει το PIN και έτσι μας παίρνει τα στοιχεία της κάρτας.

Πώς θα προλάβουμε την απάτη

Η κ. Ιωάννου συμβουλεύει, “Αν συναντήσουμε οποιαδήποτε δυσκολία στο ATM να επικοινωνούμε άμεσα με την τράπεζα. Επίσης, να είμαστε υποψιασμένοι με τους τριγύρω μας και να μη δίνουμε ποτέ το PIN μας πουθενά. Επιπλέον, στην απόδειξη συναλλαγής που θα ζητήσουμε να ελέγχουμε πάντα το υπόλοιπο.”

Τέλος, “να μην αμελούμε να ενεργοποιούμε τις ηλεκτρονικές ειδοποιήσεις που μας έρχονται στο κινητό κάθε φορά που γίνεται ανάληψη από τους λογαριασμούς μας.”

Facebook: Τι πρέπει να γνωρίζουμε για τη διαρροή δεδομένων

Πολύς λόγος έχει γίνει τις τελευταίες ημέρες για τη διαρροή εκατοντάδων χιλιάδων δεδομένων χρηστών του Facebook, μεταξύ των οποίων και 625.000 Ελλήνων και Κυπρίων. Όπως λέει η κ. Ιωάννου αυτό δεν είναι κάτι νέο -τέτοιες διαρροές έχουν γίνει και στο παρελθόν, αλλά αυτό που μας σοκάρει είναι ότι πρόκειται για δεδομένα Ελλήνων.

“Για να φτιάξουμε έναν λογαριασμό στο Facebook ζητούνται προσωπικά μας στοιχεία, όπως π.χ. το τηλέφωνό μας., η ημερομηνία γενεθλίων μας κ.οκ. Αυτό που ισχύει πάντα στο διαδίκτυο είναι, ότι όσο περισσότερα δεδομένα δίνουμε, τόσο περισσότερο κινδυνεύουμε. Δεν υπάρχει λύση στο πρόβλημα αυτό, παρά μόνο η δική μας, ατομική ευθύνη”, εξηγεί η ειδικός.

Προτείνει, πάντως, όποιος θέλει να δει αν έχουν διαρρεύσει τα προσωπικά του δεδομένα να επισκεφθεί την σχετική ιστοσελίδα που το εμφανίζει. Πρόκειται για τη σελίδα https://haveibeenpwned.com/.

http://infokids.gr