OLD HELLO, OLD HELLO 2

Κέντρο Μελέτης: Κατάρα ή ευλογία

Κέντρο Μελέτης: Κατάρα ή ευλογία

Αγαπητοί φίλοι και φίλες γονείς και κηδεμόνες, η σχολική χρονιά είναι πιο κοντά από όσο φαίνεται και όπως λέει και ο σοφός λαός «των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν»…

Του Μάκη Τουρλή

Φυσικό επόµενο λοιπόν είναι οι γονείς να ψάχνουν το κατάλληλο κέντρο µελέτης στο οποίο θα εµπιστευτούν τα παιδιά τους… Το πρώτο βασικό ερώτηµα που δηµιουργείται είναι τι εξυπηρετεί ένα κέντρο µελέτης γιατί χρειαζόµαστε ένα κέντρο µελέτης και κατά πόσον αυτό είναι καλό και προσφέρει στο παιδί µας.. Για να δούμε λοιπόν… Η πρώτη ανάγκη που καλύπτεται είναι πολύ απλή και πρακτική. Εγώ ως γονιός στη 1.15 εργάζοµαι και προφανώς δεν µπορώ να φύγω από τη δουλειά µου στη 1 να πάω το παιδί στο σπίτι και να γυρίσω στη δουλειά µου και να επιστρέψω ξανά στο σπίτι µου στις 4 στις 5 ή και στις 6 καµιά φορά. Και αυτό αν δουλεύω σε κοντινή απόσταση. Εποµένως το κέντρο µελέτης θα αναλάβει την παραλαβή του παιδιού από το σχολείο. Με αυτό τον τρόπο καλύπτεται η πρώτη ανάγκη του γονέα και του παιδιού – το άγχος της παραλαβής που είναι πιο µεγάλο από ότι ίσως φαίνεται. Καµιά φορά οι γονείς υιοθετούν τη λύση της κυρίας που κάνει την παραλαβή να λειτουργήσει ως οδηγός συνοδός και δασκάλα και Ελληνικών και Ξενόγλωσσων µαθηµάτων.

Υπάρχουν αρκετές προϋποθέσεις για να πετύχει αυτό και σίγουρα δεν είναι οικονοµικό. Η δεύτερη ανάγκη που καλύπτεται είναι επίσης σηµαντική και αφορά το διάβασµα. Πως θα µελετήσει το παιδί µου για την επόµενη ηµέρα? Ακόµα και αν καταφέρω να το παραλάβω από το σχολείο και το πάω στο σπίτι όπου πιθανόν να υπάρχει ένας παππούς ή µία γιαγιά θα µπορέσει να διαβάσει µε αυτούς ή ακόµα πιο εύλογο πρέπει να µελετήσει µαζί τους? Η απάντηση και στα δύο είναι προφανώς όχι και οι λόγοι είναι πολύ απλοί. Ο παππούς και η γιαγιά δεν είναι εκπαιδευτικοί. Όσο καλή διάθεση και να έχουν να βοηθήσουν σε κάποια σηµεία δεν θα τα καταφέρουν και φυσικά δεν πρέπει να µελετήσουν µε τα παιδιά διότι έτσι φθείρεται και η σχέση τους µε τα εγγόνια τους. Εποµένως καλύπτεται και η δεύτερη ανάγκη του γονιού. Το παιδί θα έχει διαβάσει µέχρι να γυρίσω στο σπίτι. Ας προχωρήσουµε στην τρίτη ανάγκη του γονιού. Όταν θα επιστρέψει στο σπίτι θα πρέπει να ξεκουραστεί και να ανασάνει ο ίδιος πρώτα απ’ όλα από την κουραστική του ηµέρα και βέβαια θα πρέπει να ενισχύσει τη σχέση του µε το παιδί δηλαδή να παίξει και να ασχοληθεί µαζί του ίσως να κάνουν µία βόλτα ένα περίπατο ή και απλά να συζητήσουν για την ηµέρα πού πέρασαν. Ο γονιός που θα αποφασίσει να διαβάσει ό ίδιος µε το παιδί του θα πρέπει να είναι προετοιµασµένος να το χάσει όλο αυτό και να δουλέψει µέχρι πολύ αργά µε το παιδί και φυσικά η κούραση και η ένταση όλης της ηµέρας δεν θα είναι καλός σύµβουλος για κανέναν από τους δύο.

Τελευταίο και αρκετά σηµαντικό είναι το γεγονός ότι ο γονιός θα µπορεί να έχει πλήρη και αναλυτική ενηµέρωση για τη σχολική επίδοση του παιδιού του και να συζητάει µε τον εκπαιδευτικό του κέντρου µελέτης τα πιθανά προβλήµατα που θα προκύψουν όπως και τους πιθανούς τρόπους αντιµετώπισής τους. Αυτοί λοιπόν είναι οι λόγοι που χρειαζόµαστε τα Κέντρα Μελέτης. Τι πρέπει να προσέξω όµως πριν επιλέξω το κατάλληλο κέντρο µελέτης για το παιδί µου. Και θα ξεκινήσω µε την ίδια σειρά Πρώτα απ’ όλα η παραλαβή και η µεταφορά. Το οργανωµένο κέντρο µελέτης συνεργάζεται µε επαγγελµατικές εταιρείες και φυσικά µε επαγγελµατίες οδηγούς γιατί αυτοί έχουν τις κατάλληλες προδιαγραφές και προϋποθέσεις στα οχήµατά τους ώστε όλα να γίνουν σωστά µε τάξη και ασφάλεια και φυσικά µε συνοδούς από το κέντρο µελέτης που θα γνωρίζουν τα παιδιά και θα τα παραλαµβάνουν στην είσοδο των σχολείων. ∆εύτερον και το πιο σηµαντικό απ’ όλα είναι η οργάνωση της σχολικής µελέτης. ∆εν είναι ποτέ δυνατόν να συνυπάρχουν στον ίδιο χώρο παιδιά της ΣΤ ∆ηµοτικού και παιδιά της Α ∆ηµοτικού.

Προτιµήστε το κέντρο που διαθέτει ξεχωριστά τµήµατα για κάθε τάξη που σηµαίνει άλλη δασκάλα για την Α τάξη, άλλη δασκάλα για την Β τάξη, άλλη για την Γ τάξη και µε το ίδιο µοτίβο συνεχίζει σε όλες τις τάξεις. Αυτό σηµαίνει ότι το κέντρο σέβεται την εκπαιδευτική διαδικασία και τους µαθητές και µαθήτριες και δεν υπολογίζει το κέρδος και το κόστος για να υπάρχει σωστή εκπαίδευση. Ας µην ξεχνάµε ότι υπάρχουν κέντρα µελέτης που έχουν όλους τους µαθητές και τις µαθήτριες τους σε ένα συγκεκριµένο χώρο και υπάρχει ένας δάσκαλος ή µία δασκάλα που περιφέρεται και προσπαθεί να λύσει τα θέµατα έξι διαφορετικών τάξεων. Αυτό απλά δεν είναι εφικτό. Ακόµα ποια είναι η πρόβλεψη του κέντρου για το χρόνο που υπολείπεται µέχρι την παραλαβή του παιδιού από τον κηδεµόνα. Υπάρχει χώρος αναµονής αλλά κυρίως υπάρχει άνθρωπος που θα παραµείνει µε τα παιδιά και θα τα απασχολήσει είτε δηµιουργικά είτε εκπαιδευτικά; Όπως έχω αναφέρει και σε παλιότερο άρθρο αυτά είναι τα πιο βασικά. Άφησα όµως για το τέλος το πιο σηµαντικό tip την πιο χρήσιµη συµβουλή. Κοιτάξτε τον άνθρωπο που έχετε απέναντί σας στα µάτια και θα καταλάβετε αµέσως αν ενδιαφέρεται για το πορτοφόλι σας ή το παιδί σας.

Ξέρετε εµείς οι εκπαιδευτικοί των 30 χρόνων έχουµε ένα πάθος στο βλέµµα µας όταν µιλάµε για παιδιά ή τη δουλειά µας. Εντοπίστε κάτι τέτοιο και θα είστε σίγουροι.

*Ακαδηµαϊκός ∆ιευθυντής και ∆ιευθυντής Επικοινωνίας ΕΚΠΑΙ∆ΕΥΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ HELLO ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ-ΜΕΛΕΤΗ-ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (ΡΑΦΗΝΑ-ΑΡΤΕΜΙ∆Α-ΣΠΑΤΑ)

ΠΗΓΗ:polismedia