News

Παιχνίδια για παιδιά του δημοτικού σχολείου

Διασκεδάζοντας με twister
Μπορεί να παιχτεί από δύο ή και περισσότερα παιδιά. Το παιχνίδι έχει ένα χαλάκι με χρωματιστούς κύκλους και ένα δείκτη τον οποίο γυρίζετε. Ο ενήλικας που θα οριστεί ως «διαιτητής», είναι υπεύθυνος για να γυρίζει τον δείκτη, να δίνει τις οδηγίες και να επιτηρεί τους παίκτες. Απλώνετε το χαλάκι με τους κύκλους και τα παιδιά καλούνται να ακολουθήσουν τις οδηγίες του διαιτητή, ανάλογα με το τι δείχνει ο δείκτης καθώς γυρίζει, π.χ. «δεξί πόδι σε μπλε». Αν ένα παιδί ακουμπήσει έξω από τον κύκλο ή πέσει, χάνει. Κερδίζει όποιος μείνει τελευταίος.

Σηκωνόμαστε όλοι μαζί
Τα παιδιά, σε ομάδες τεσσάρων ή έξι, κάθονται στο έδαφος σε κυκλική διάταξη, κρατώντας το ένα το χέρι του άλλου και ακουμπώντας τα πέλματά τους στο κέντρο του κύκλου. Σκοπός του παιχνιδιού είναι τα παιδιά να σηκωθούν όρθια χωρίς να χαθούν τα σημεία επαφής με τους διπλανούς τους, δηλαδή κρατώντας χέρια και εξακολουθώντας να  ακουμπούν παπούτσι με παπούτσι. Δεν έχουν δικαίωμα να γονατίσουν για να σηκωθούν. Η προσπάθεια κάθε ομάδας χρονομετρείται. Το παιχνίδι προάγει τη συνεργασία και το συντονισμό, καθώς το ένα παιδί βοηθάει το άλλο για να επιτευχθεί ο στόχος.

Το πέρασμα της λίμνης
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες τεσσάρων ή πέντε παιδιών και κάθε ομάδα στέκεται πίσω από το σχοινάκι που ορίζει την αρχική θέση, δηλαδή την όχθη της λίμνης. Σε απόσταση 10μ. τοποθετείται ένα δεύτερο σχοινάκι, παράλληλα με το πρώτο, που ορίζει την τελική θέση, δηλαδή την απέναντι όχθη της λίμνης. Κάθε ομάδα έχει στη διάθεσή της δύο στεφάνια (μπορεί να είναι και από χαρτόνι), τις βάρκες. Σκοπός του παιχνιδιού είναι τα παιδιά κάθε ομάδας να περάσουν όλα μαζί στην απέναντι όχθη, χωρίς κανένα να πατήσει στο νερό, δηλαδή έξω από το στεφάνι. Τα παιδιά πρέπει να χρησιμοποιούν τα στεφάνια για να μετακινηθούν και να πατούν μόνο μέσα σε αυτά. Αν κάποιο παιδί πατήσει στη λίμνη, η ομάδα επιστρέφει στη θέση εκκίνησης και ξεκινά το παιχνίδι από την αρχή. Κερδίζει η ομάδα που θα φτάσει πρώτη στην απέναντι όχθη.

Παιχνίδια για παιδιά του Δημοτικού σχολείου

Παντομίμα
Ένα παιδί κάθε φορά, αφού σκεφτεί ένα ζώο, στέκεται μπροστά από τα υπόλοιπα και προσπαθεί να το περιγράψει, μιμούμενο τις κινήσεις του. Τα άλλα παιδιά πρέπει να μαντέψουν ποιο είναι το ζώο, χωρίς να κάνουν ερωτήσεις. Ανάλογα την ηλικία τους, τα παιδιά μπορεί να μιμηθούν τον τίτλο μίας ταινίας ή ενός βιβλίου.

Σκυταλοδρομία με σχοινάκι
Τα παιδιά χωρίζονται σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα έχει ένα σχοινάκι. Τα παιδιά κάθε ομάδας κρατούν όλα μαζί ταυτόχρονα και με τα δυο χέρια το σχοινάκι. Στην απέναντι πλευρά του χώρου υπάρχουν σακουλάκια όσα και τα παιδιά της ομάδας. Σκοπός του παιχνιδιού είναι η ομάδα, κρατώντας το σχοινάκι, να μετακινηθεί και να μεταφέρει με το κεφάλι τα σακουλάκια στο σημείο εκκίνησης. Τα παιδιά της ομάδας κρατούν συνέχεια με τα δυο χέρια στο σχοινάκι. Φτάνοντας στα σακουλάκια, ένα παιδί με το χέρι του παίρνει ένα σακουλάκι και το τοποθετεί πάνω στο κεφάλι του. Τα παιδιά επιστρέφουν στη θέση εκκίνησης προσέχοντας να μην πέσει το σακουλάκι και ταυτόχρονα να μην φύγουν τα χέρια κανενός από το σχοινάκι. Κάθε φορά πιάνουν μόνο ένα σακουλάκι. Αν το σακουλάκι πέσει κάτω, το παιδί που το είχε στο κεφάλι το ξανατοποθετεί και συνεχίζουν. Αφήνουν το σακουλάκι στη θέση εκκίνησης και επαναλαμβάνουν τη διαδρομή, παίρνοντας σειρά ένα άλλο παιδί που θα βάλει το σακουλάκι στο κεφάλι του. Το παιχνίδι τελειώνει όταν όλα τα παιδιά έχουν μεταφέρει το σακουλάκι πάνω στο κεφάλι τους. Κερδίζει η πιο γρήγορη ομάδα.

Κρυμμένος θησαυρός
Αν και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να παιχτεί αυτό το παιχνίδι, μπορείτε να σκορπίσετε πλαστικά ή σοκολατένια νομίσματα στο σπίτι ή στον κήπο και να αφήσετε τα παιδιά να τα βρουν. Αν θέλετε το παιχνίδι να γίνει λίγο πιο περίπλοκο, χωρίστε τα παιδιά σε ομάδες και δώστε τους στοιχεία για το μέρος όπου είναι κρυμμένος ο θησαυρός, μέσα από μικρούς γρίφους.

Το παιχνίδι των ερωτήσεων
Κολλήστε στην πλάτη κάθε παιδιού μία κάρτα με τη φωτογραφία ενός ζώου ή ενός αντικειμένου. Κάθε παιδί προσπαθεί να μαντέψει τι απεικονίζεται στην κάρτα που υπάρχει στην πλάτη του, κάνοντας ερωτήσεις που μπορούν να απαντηθούν μόνο με ένα «ναι» ή ένα «όχι». Το παιχνίδι μπορεί να αρχίζει κάθε φορά με την ερώτηση «Είμαι κάποιο ζώο»; Αν η απάντηση είναι «όχι», τότε ακολουθεί η ερώτηση «Είμαι κάποιο αντικείμενο;», κ.ο.κ. Στο τέλος κάθε παιδί λέει τι νομίζει ότι απεικονίζεται στην κάρτα του.

ΠΗΓΗ:citykidsguide.gr