ΣΧΟΛΕΙΟ

Παιδί και γονείς- Συμβουλές

  • Φροντίζουμε να έχουμε τακτική επικοινωνία με τον δάσκαλο του παιδιού ώστε να μας ενημερώνει  όχι μόνο για την πρόοδό του, αλλά και για προβλήματα προσαρμογής που ενδεχομένως αντιμετωπίζει. Ο δάσκαλος επίσης είναι συχνά ο πρώτος που θα μας επιστήσει την προσοχή για το ενδεχόμενο μαθησιακών δυσκολιών, οι οποίες χρειάζονται έγκαιρη παρέμβαση ώστε το παιδί να μην απογοητευτεί και χάσει την αισιοδοξία του και τη δίψα του για μάθηση.
  • Επιμένουμε στο να παίρνει το παιδί πρωινό προτού φύγει από το σχολείο. Σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, η λήψη ποιοτικού πρωινού σχετίζεται με καλύτερες ακαδημαϊκές επιδόσεις.
  • Κατά την επιστροφή στο σπίτι, αφήνουμε το παιδί να μας μιλήσει και το ακούμε με προσοχή για όλα αυτά που συνέβησαν στο σχολείο και του έκαναν εντύπωση ή και ενδεχομένως το στενοχώρησαν, το φόβισαν ή το άγχωσαν. Η συζήτηση με το παιδί μπορεί να αποκαλύψει προβλήματα με συνομηλίκους (π.χ. bullying), φόβους, αγωνίες και επιθυμίες του παιδιού.
  • Ανακαλύπτουμε τρόπους ξεκούρασης μετά την επιστροφή από το σχολείο. Μετά από το απογευματινό διάβασμα, που πρέπει να τελειώνει σύντομα, φροντίζουμε να παίξει το παιδί, αν είναι δυνατόν στην αυλή ή σε κάποιον άλλον ασφαλή χώρο και, αν είναι δυνατόν, μαζί με άλλα παιδιά. Αφήνουμε μακριά παιχνίδια γραφείου,  i-pad, i-phone, υπολογιστές ή οτιδήποτε άλλο στερεί την κίνηση και κυρίως κρατάει τα παιδιά μακριά από την επικοινωνία.
  • Διαβάζουμε συχνά, ώστε να μας βλέπει και να μας μιμείται το παιδί, όταν ξεκουράζεται. Δεν το καθηλώνουμε με στερεότυπες (χωρίς ποικιλία) ασχολίες, όλες τις ώρες του Σαββατοκύριακου. Το παιδί χρειάζεται ποικιλία στη ζωή του και στις εμπειρίες του.

 

Πηγή : euroclinic.gr