Cooking

Ποια είναι η διατροφή που πρέπει να ακολουθούν τα παιδιά

Για να εξασφαλίσετε τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και για τη διατήρηση της υγείας τους στην ενήλικη ζωή, είναι σημαντικό να βοηθήσετε τα παιδιά να υιοθετήσουν από μικρή ηλικία καλές, υγιεινές διατροφικές συνήθειες.

Είναι γνωστό ότι η παιδική παχυσαρκία σημειώνει υψηλά ποσοστά στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια, καθώς έχει αλλάξει πολύ ο τρόπος ζωής των παιδιών, τόσο ως προς τη διατροφή τους, που περιλαμβάνει αρκετό έτοιμο και γρήγορο φαγητό, όσο και ως προς την έλλειψη σωματικής δραστηριότητας.

Κάθε παιδί θα πρέπει να μάθει να:

  • Τρώει καλό πρωινό, π.χ. ένα ποτήρι γάλα, μία φέτα ψωμί με φυτική μαλακή μαργαρίνη χωρίς trans, λίγο μέλι και ένα φρούτο. Αν στο παιδί σας αρέσουν τα δημητριακά, προτιμήστε τα ολικής άλεσης χωρίς ζάχαρη. Σύμφωνα με μελέτες, τα παιδιά που δεν τρώνε πρωινό, συνήθως έχουν μεγαλύτερο βάρος, λιγότερη συγκέντρωση και εγρήγορση.
  • Τρώει ποικιλία τροφών (λαχανικά, φρούτα, όσπρια, ψάρια, άσπρο κρέας) και κανονικές μερίδες (το πιάτο είναι καλύτερα να περιέχει μικρότερη και όχι μεγαλύτερη ποσότητα φαγητού).
  • Καταναλώνει υγιεινά σνακς. Είναι σημαντικό τα παιδιά να καταναλώνουν μικρά ενδιάμεσα γεύματα, αλλά θα πρέπει να είναι υψηλής θρεπτικής αξίας, π.χ. φρούτα, λαχανικά, γάλα, γιαούρτι, ξηρούς καρπούς, τοστ, κ.α.
    Ποια είναι η διατροφή που πρέπει να ακολουθούν τα παιδιά

Ως γονείς, για να βοηθήσετε τα παιδιά σας να υιοθετήσουν καλές διατροφικές συνήθειες:

  • Ετοιμάστε μικρά και συχνά γεύματα με ποικιλία τροφίμων, ώστε τα παιδιά να λαμβάνουν όσο το δυνατό περισσότερα θρεπτικά συστατικά.
  • Περιορίστε την κατανάλωση κόκκινου κρέατος σε μία φορά την εβδομάδα, αυξήστε την κατανάλωση λευκού κρέατος και ψαριού.
  • Αποφύγετε να τα δωροδοκείτε με γλυκά ή παγωτά, προκειμένου να φάνε το φαγητό τους.
  • Φροντίζετε να τρώνε υγιεινά στο σχολείο. Ετοιμάστε τους ένα σνακ, όπως σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, ντομάτα, μαρούλι, τυρί, γαλοπούλα και ένα φρούτο.
  • Αποφύγετε να τα αφήνετε να τρώνε όσο βλέπουν τηλεόραση.
  • Προσπαθήστε να μαγειρεύετε μαζί με τα παιδιά για να τους μαθαίνετε τα υλικά, τους κανόνες της υγιεινής διατροφής, πώς να διαβάζουν τα συστατικά στις ετικέτες, κλπ.
  • Περιορίστε την κατανάλωση αναψυκτικών και γλυκών στο ελάχιστο ή μόνο σε ειδικές περιστάσεις. Είναι καλύτερο να μην τα έχετε στο σπίτι. Μπορείτε να αντικαταστήσετε τη ζάχαρη με φρούτα και μέλι.

Κάθε γεύμα καλό είναι να περιλαμβάνει τρόφιμα και από τις τρεις παρακάτω ομάδες τροφίμων:

  1. Ομάδα Α: Τρόφιμα – πηγές πρωτεϊνών (κρέας, ψάρι, κοτόπουλο, τυρί, αβγό, γάλα)
  2. Ομάδα Β: Τρόφιμα-πηγές σύνθετων υδατανθράκων (ψωμί ολικής άλεσης, μακαρόνια, ρύζι, πατάτες)
  3. Ομάδα Γ: Τρόφιμα – πηγές φυτικών ινών, υδατανθράκων & αντιοξειδωτικών βιταμινών (φρούτα και λαχανικά)

Ένα ισορροπημένο δείγμα παιδικής διατροφής πρέπει να περιλαμβάνει:

  • μια μικρή μερίδα σαλάτα και μαγειρεμένα λαχανικά σε κάθε γεύμα
  • 2-4 φρούτα την ημέρα, ωμά ή πολτοποιημένα
  • 2-3 μερίδες γαλακτοκομικών προϊόντων την ημέρα
  • όσπρια 1-2 φορές την εβδομάδα
  • ψάρι 2 φορές την εβδομάδα, 4-5 αυγά, και κόκκινο κρέας ή κοτόπουλο 1-3  φορές την εβδομάδα
  • ελαιόλαδο

Tips

  • Ορίστε μία καθορισμένη ώρα φαγητού.
  • Ενθαρρύνετε το παιδί να τρώει με αργό ρυθμό.
  • Όταν ζητάει δεύτερο πιάτο, περιμένετε πέντε λεπτά να το ξανασκεφτεί. Αν επιμένει, φροντίστε η δεύτερη μερίδα να είναι μισή από την πρώτη.
  • Οποιαδήποτε δίαιτα θα πρέπει να δίνεται από διατροφολόγο.
  • Ενθαρρύνετε το παιδί σας να ασχοληθεί με κάποια αθλητική δραστηριότητα, για συνολικά καλύτερη υγεία.
  • Ο ύπνος παίζει, επίσης, ρόλο, αφού έρευνες δείχνουν ότι τα παιδιά που δεν κοιμούνται αρκετά έχουν αυξημένες πιθανότητες να αναπτύξουν παχυσαρκία.

http://citykidsguide.com