Cooking

Ποια είναι τα φυσικά υποκατάστατα της ζάχαρης για πιο υγιεινή διατροφή

Ποια είναι τα φυσικά υποκατάστατα της ζάχαρης για πιο υγιεινή διατροφή

Η λευκή ζάχαρη δεν απαγορεύεται. Απλά θα πρέπει να είναι αρκετά περιορισμένη στη ζωή μας και για να το πετύχουμε, θα πρέπει να βρούμε εναλλακτικές με μεγαλύτερη θρεπτική αξία για όταν θέλουμε να καταναλώνουμε κάτι γλυκό σε μεγαλύτερη συχνότητα.

Στέβια

Είναι εκχύλισμα ενός μικροσκοπικού θάμνου – ονόματι στέβια – με προέλευση από τη Βραζιλία και την Παραγουάη, τα φύλλα του οποίου έχουν φυσικές γλυκαντικές ιδιότητες. Δύο είναι τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να υπερέχει έναντι της ζάχαρης: η πολύ γλυκιά της γεύση και το ότι δεν αποδίδει καθόλου θερμίδες. Επίσης, καθώς δεν επηρεάζει τον γλυκαιμικό δείκτη και το γλυκαιμικό φορτίο του τελικού προϊόντος, θεωρείται κατάλληλη ακόμα και για διαβητικούς και όσους ακολουθούν ειδική διατροφή.

Ζάχαρη καρύδας

Είναι πλούσια σε βιταμίνες Β1, Β2, Β3 και Β6, οι οποίες βοηθούν στην καταπολέμηση του στρες και την τόνωση της ενέργειας, καθώς και λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, όπως το γλουταμινικό οξύ, που βοηθάει τις μεταβολικές λειτουργίες του σώματος. Ένα από τα βασικά της πλεονεκτήματα, είναι ότι έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη (350, καθιστώντας την ιδανική για τους διαβητικούς και όσους θέλουν να αποφύγουν την απότομη αύξηση του σακχάρου στο αίμα. Είναι επίσης πλούσια σε κάλιο και ψευδάργυρο και έχει διπλάσια ποσότητα σιδήρου και τετραπλάσια ποσότητα μαγνησίου από την καστανή ζάχαρη.

Μέλι

Πρόκειται για την πιο δημοφιλή εναλλακτική της ζάχαρης. Το μέλι δεν μας δίνει απλά γλυκύτητα αλλά μας παρέχει και θρεπτικά συστατικά με αντιμικροβιακή, αντιφλεγμονώδη και πρεβιοτική δράση. Παρότι το μέλι του εμπορίου έχει γενικά χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, το μέλι manuka, το οποίο παράγουν μέλισσες που τρυγούν τεϊόδεντρα, πιστεύεται ότι είναι το καλύτερο λόγω των αντιβακτηριακών ενώσεων που περιέχει.

Σιρόπι σφενδάμου

Όταν καταναλώνεται με μέτρο, αυτό το φυσικό σιρόπι μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος, καθώς αποτελεί ιδανική επιλογή για να αντικαταστήσετε τη ζάχαρη από ζαχαροκάλαμο. Είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και άλλες αντιφλεγμονώδεις ουσίες, αποτελεί καλή πηγή μαγγανίου, μαγνησίου και ψευδαργύρου, ενώ έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη και βοηθά στη σταθεροποίηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα.

Μελάσα

Η μελάσα είναι ένα γλυκό, καφέ υγρό, το οποίο έχει παχιά υφή όπως το σιρόπι. Είναι φτιαγμένο από βρασμένο ζαχαροκάλαμο ή χυμό ζαχαροτεύτλων και περιέχει μια αυξημένη ποσότητα βιταμινών και μετάλλων, καθώς και διάφορα αντιοξειδωτικά.
Στην πραγματικότητα, η μελάσα περιέχει περισσότερα αντιοξειδωτικά από ότι το μέλι και το σιρόπι σφενδάμου. Επιπλέον, η υψηλή περιεκτικότητά της σε κάλιο και ασβέστιο μπορεί να ωφελήσει την υγεία των οστών και της καρδιάς.

Χουρμάδες

Οι χουρμάδες είναι από τα μεγαλύτερα μυστικά στον κόσμο των φυσικών γλυκαντικών. Οι χουρμάδες είναι πλούσιοι σε ιχνοστοιχεία και περιέχουν τόση γλυκύτητα όση χρειάζεται, χωρίς την βιομηχανική επεξεργασία.

Φρούτα

Τα φρούτα είναι από τη φύση τους γλυκά, κάτι που τα κάνει το τέλειο γλυκαντικό για βάφλες, pancake και κέικ. Μπορείτε για παράδειγμα να χρησιμοποιήσετε λιωμένες ώριμες μπανάνες στα γλυκά σας αντί να βάλετε επιπλέον ζάχαρη. Τα φυσικώς γλυκά φρούτα που έχουν ήδη ωριμάσει μπορούν να προστεθούν στο απλό γιαούρτι (απλά προσθέστε ψιλοκομμένα φρούτα ή μπορείτε να τα πολτοποιήσετε πρώτα).

Πετιμέζι

Το εξαιρετικό αυτό γλυκαντικό εκτός από νοστιμιά και άρωμα περιέχει σίδηρο και ασβέστιο. Όπως και το μέλι, θεωρείται ότι έχει ιδιότητες αντιβιοτικές και θεραπευτικές. Το πετιμέζι είναι ένα 100% φυσικό προϊόν που φτιάχνεται χωρίς την προσθήκη συντηρητικών, χρωστικών και ζάχαρης, το οποίο μάλιστα διατηρείται πολύ καιρό εκτός ψυγείου. Υποκαθιστά θαυμάσια τη ζάχαρη στα αφεψήματα, αλλά και στη ζαχαροπλαστική. Χρησιμοποιείται αντί άλλου σιροπιού στο παγωτό και το γιαούρτι. Επίσης ταιριάζει ωραία στις πράσινες σαλάτες με ξύδι και στα μαριναρίσματα κρεάτων.

Χαρουπόμελο

Eξάγεται από τους λοβούς της χαρουπιάς και έχει ήπια, γλυκιά γεύση. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως γλυκαντικό για τα κέικ, το ταχίνι, τα ζεστά και κρύα ποτά, το γιαούρτι, το παγωτό, και το ρύζι. Είναι τέλειο υποκατάστατο του μελιού και της ζάχαρης καθώς και εξαιρετικό ενισχυτικό γεύσης για τρόφιμα. Περιέχει 3 φορές περισσότερο ασβέστιο από το γάλα. Επίσης είναι πλούσιο σε σίδηρο και φωσφόρο.

http://mama365.gr