OLD HELLO, ΣΧΟΛΕΙΟ

Tο νομοσχέδιο με τις αλλαγές στα ιδιωτικά σχολεία.

Ψηφίστηκε κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στα ιδιωτικά σχολεία

Ολοκληρώθηκε στην Ολομέλεια της Βουλής η συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τον εκσυγχρονισμό της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής, των άρθρων και στο σύνολο του κατά πλειοψηφία.

Όλα όσα έγιναν στη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου

Επί της αρχής ψήφισαν υπέρ η Νέα Δημοκρατία και η Ελληνική Λύση, και αρκετά άρθρα του νομοσχεδίου ψηφίσθηκαν από κόμματα της Αντιπολίτευσης, ενώ υπήρξαν διατάξεις που υπερψηφίσθηκαν και από τις έξι κοινοβουλευτικές ομάδες της Βουλής. Καθολική αποδοχή έλαβαν τα άρθρα που αφορούν σε ζητήματα ομογενειακών σχολείων Κωνσταντινούπολης και Ελληνικού Γυμνασίου-Λυκείου Ίμβρου (άρ. 16), σε διορισμούς και προσλήψεις εκπαιδευτικών και μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) με πιστοποιημένη γνώση της γραφής Braille και της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (ΕΝΓ) (άρ. 17), καθώς και σε ζητήματα επιμισθίων εξωτερικού (άρ. 23).

Πέραν αυτών που ψηφίστηκαν ομοφώνως, κανένα κόμμα δεν καταψήφισε τις εξής διατάξεις, που συγκέντρωσαν μόνο θετικές ψήφους ή «παρών»: ενισχυτική διδασκαλία ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων – σχέδιο, μουσική, ξένες γλώσσες (άρ. 14), λειτουργία των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) κατά το σχολικό έτος 2020-2021 (άρ. 15), έκδοση του Κανονισμού Εσωτερικής Λειτουργίας του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων «Διόφαντος» (άρ. 18), ρυθμίσεις για τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (άρ. 24), ρυθμίσεις για τα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία (άρ. 25), χρηματοδότηση του έργου «Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα Κάλλιπος+» (άρ. 27), κάλυψη δαπανών για τη συμμετοχή Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε ενωσιακά προγράμματα (άρ. 28).

Με ενισχυμένη πλειοψηφία τεσσάρων στα έξι κόμματα εγκρίθηκαν η ενισχυτική διδασκαλία ειδικών πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων – σχέδιο, μουσική, ξένες γλώσσες (άρ. 14), το Μητρώο Ωρομισθίου Εκπαιδευτικού Προσωπικού, Συμβούλων Σταδιοδρομίας και Συμβούλων Ψυχολόγων των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (άρ. 19), οι ρυθμίσεις για τον Εθνικό Οργανισμό Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού (άρ. 24), η χρηματοδότηση του έργου «Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Ηλεκτρονικά Συγγράμματα Κάλλιπος+» (άρ. 27), η κάλυψη δαπανών για τη συμμετοχή Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων σε ενωσιακά προγράμματα (άρ. 28), η μεταφορά μαθητών/πρόσληψη προσωπικού για τον καθαρισμό σχολικών μονάδων/αποζημίωση εθελοντών σχολικών τροχονόμων (άρ. 33-34-35).

https://www.freepik.com/free-photo/man-glasses-pointing-blackboard_4936948.htm#page=8&query=school&position=49

ΟΙΕΛΕ: Το νομοσχέδιο -ρουσφέτι στους σχολάρχες έγινε νόμος του κράτους

Μια μαύρη σελίδα στην εκπαίδευση με τεράστιες συνέπειες στο χώρο της Παιδείας γράφτηκε. Το νομοσχέδιο-ρουσφέτι στους σχολάρχες έγινε νόμος του κράτους. Ένας νόμος που καμιά έγνοια δεν έχει για το αγαθό της εκπαίδευσης και για τους μαθητές, αλλά μόνο για την ικανοποίηση των πιο ακραίων απαιτήσεων των ιδιοκτητών των ιδιωτικών σχολείων, χορηγών του κυβερνώντος κόμματος.

Χωρίς περαιτέρω σχόλια, οι βασικές προβλέψεις του νομοσχεδίου είναι οι ακόλουθες:

  • Ελεύθερες, χωρίς καμιά αιτιολόγηση ή χρονικό περιορισμό, καταγγελίες σύμβασης των εκπαιδευτικών. Καταργείται η Ανεξάρτητη Επιτροπή Πρωτοδικών που επόπτευε στοιχειωδώς τη νομιμότητα των εργασιακών σχέσεων. Πλέον οι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί λειτουργοί γίνονται υπάλληλοι επιχείρησης χωρίς δικαιώματα
  • Οι συμβάσεις εργασίας μετατρέπονται όλες αυτομάτως σε αορίστου χρόνου. Η «προστασία» που υποσχέθηκε η κ. Κεραμέως μεταφράζεται πλέον σε απόλυση από την πρώτη ημέρα διορισμού, σε κάθε στιγμή του σχολικού έτους.
  • Η ρύθμιση-ντροπή για τη δήθεν οικειοθελή παραίτηση από μέρος του ωραρίου που υπό την απειλή της απόλυσης θα είναι εξαναγκασμένη παραίτηση.
  • Καταργείται η δυνατότητα εποπτείας του Υπουργείου Παιδείας στις απογευματινές δράσεις. Τούτο έχει σοβαρότατες επιπτώσεις στα εργασιακά μας, καθώς καταργείται η έκδοση διοριστηρίου, άρα και η αναγνώριση προϋπηρεσίας στις δράσεις, ενώ με την απειλή της απόλυσης πολλοί συνάδελφοι θα πιεστούν να παρέχουν «εθελοντικά» τις υπηρεσίες τους το απόγευμα, τα Σαββατοκύριακα, τα καλοκαίρια.
  • Νομιμοποιείται η ίδρυση στα ιδιωτικά σχολεία φροντιστηρίων., Κέντρων Ξένων Γλωσσών και άλλων μονάδων ιδιωτικής εκπαίδευσης. Αυτό θα επηρεάσει άμεσα τα εργασιακά μας, καθώς οι σχολάρχες θα στέλνουν τον εκπαιδευτικό που του πετσόκοψαν τις ώρες μέσω της δήθεν παραίτησης από μέρος του ωραρίου να αναπληρώσει κάποιες από αυτές σε Φροντιστήριο/ΚΞΓ, φυσικά με αμοιβή περίπου στο ήμισυ της εκπαιδευτικής αμοιβής.
  • Ο ιδιοκτήτης, ή ο μέτοχος γίνεται δερβέναγας, ακόμη και στο Σύλλογο των διδασκόντων, Χάνεται και το τελευταίο κύτταρο δημοκρατίας μέσα στο ιδιωτικό σχολείο.
  • Επιβάλλεται, άγνωστο με ποιους όρους και κριτήρια, «αξιολόγηση» του σχολάρχη. Η σκοπιμότητα όμως είναι φανερή. Για τον «ανεπιθύμητο» που διαμαρτύρεται για τα οφειλόμενα, που συμμετέχει στα κοινά, που αρνείται να παρανομήσει, δεν θα υπάρξει μόνο ελεύθερη απόλυση, αλλά και χαρακτηρισμός, ώστε να στιγματιστεί η επαγγελματική του πορεία.

Τις επόμενες ημέρες η ΟΙΕΛΕ θα εκδώσει αναλυτικό «οδηγό επιβίωσης» για τη νέα νομική-εκπαιδευτική πραγματικότητα μετά την ψήφιση του νέου νόμου.

Η ΟΙΕΛΕ έχει τα νομικά και συνδικαλιστικά μέσα να πολεμήσει το άθλιο αυτό νομοθέτημα στην Ελλάδα και στην Ε.Ε. και αύριο θα ανακοινώσει το γενικό σχέδιο δράσης της. Ταυτόχρονα, ξεκινά ο αγώνας του κλάδου με Γενικές Συνελεύσεις και κινητοποιήσεις το Σεπτέμβριο.

Την αξιοπρέπειά μας και την ιερή ιδιότητα του λειτουργού της εκπαίδευσης δεν την απεμπολούμε, τη διεκδικούμε. Το δίκαιο είναι με το μέρος μας, αυτό το αναγνωρίζει το σύνολο σχεδόν της κοινωνίας, των κομμάτων και των φορέων. Σύντομα, το κακογραμμένο ρουσφέτι των σχολαρχών θα καταπέσει ως ξένο σώμα από το εκπαιδευτικό σύστημα. Το πιο βαθύ σκοτάδι είναι πριν από την αυγή, πριν από τη νέα ελπίδα.

ΠΗΓΗ:INFOKIDS.GR